lauantai 4. elokuuta 2012

Few fookin shots man

Tässä pari testikuvaa Zenitarilla. Yllä oleva otsikko johtuu Liam Gallagherin sitaateista, joita juuri lueskelin. :D 

Asiaan kuvauksesta. Mullahan ei ole täyden kennon kameraa, joten en saa laajakulmasta kaikkea sitä, mitä voisin saada. Katselin Nikonin D800E:n runkoa, joka on tarkoitettu ammattilaiskäyttöön (myös hinta on sen mukainen). Ehkä jonain päivänä päivitän kamerani, ostavathan ihmiset monen tonnin käsilaukkujakin (en voi käsittää), joten miksei ostaa jotain mistä on jotain hyötyäkin. 

Olen kovin innostunut uudesta laajakulmasta. Virheet kuvassa ovat useimmiten kuvaajan vika, joten pitää vain harjoitella tarkennusta ja aukon säätämistä kunnolla En välitä hifistelystä kameroiden (enkä minkään muunkaan suhteen), mutta olen herännyt siihen tosiseikkaan, että jotain perusasioita pitää vain opetella, jotta saisi laadukkaampia kuvia.

Naapuritalo.
Tässä kuvassa näkyy hyvin Fisheye (jokseenkaan ei merkittävästi), miten kuva "pullistuu" keskiosasta.
Kuutamo ja kissa.

Nykyinen talo. En olisi vanhalla objektiivilla saanut näin läheltä koko taloa mahtumaan yhteen kuvaan.

2 kommenttia:

  1. Mua nauratti toi otsikko, kun olen täällä kärkkynyt niitä käyttökokemuksia :D. Ihan hyvältähän toi tarkkuus näyttää, varsinkin manuualitarkennukseen vasta totutellessa. Aijai, mun täytyy varmaan jossain välissä toi hankkia.

    VastaaPoista
  2. :D

    Tarkkuus ihan ok, muttei se ihan Nikkorin tasoa ole. Eron huomaa selvästi, kun vaihtaa objektiivia. Mutta, ihan kiva lelu se on ja saa sillä mukavia efektejä kuviin. :)

    VastaaPoista